Alege...
Tabere Spania (13)
Tabere UK (17)
Tabere USA (15)

Dintre parerile elevilor si parintilor

Cum am ajuns pe aeroportul din Tokyo, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ma bucur de aerul japonez si de faptul ca eram cu picioarele pe pamant, dupa un zbor de aproximativ 12 ore. Dupa asta, pe terminal a venit o doamna de la ISI sa ma predea taximetristului care avea sa ma duca la familia gazda. Drumul de la aeroport la familia gazda a fost lung, c-am o ora si un pic cred, dar nu neaparat plictisior, deoarece admiram un oras pe care num...
Tudor Enea, Iasi

Ce zic elevii si parintii

Participarea la programul English Junior Malta a fost o experienta foarte interesanta, pe care chiar am recomandat-o prietenilor mei. Scopul meu principal acolo, pe care l-am si atins, a fost sa imi perfectionez cunostintele de limba engleza. Cursurile au fost foarte interesante, iar profesorii au reusit sa ne capteze in diferite discutii care s-au dovedit foarte folositoare in timp. Pe langa acesta, mi-am facut si multi prieteni din diferite tari, cu care am mai tinut legatura si dupa plecarea din Malta.
Ca o concluzie, programul English Junior Malta a fost o reusita pentru mine si sper ca in viitor voi mai participa la acest gen de programe.
Radu Trandafir, Pitesti

The Swiss Language Club from Montreux is a very good place to go. I have been in one of these camps this summer and it has been brilliant. The kids are very sociable and I made myself a lot of friends from Switzerland. The teachers were kind, young and they knew how to make the classes and the trips very pleasant. The hotel is near the lake, so I also went swimming. We had so much fun!
If I have the chance, I would go for sure again to such a summer camp in Montreux.
Madalina Mateescu, Bucuresti

I was very delighted to attend an English Course, especially in Cambridge , a well-known University all over the world. When I arrived at home I realized how lucky I was to have such an opportunity. In a few months since the school has begun, I noticed that I have improved my English in many directions: Vocabulary, Listening, Reading and even Grammar, where I have a few points minus (but this made me more ambitious and I solved "the minuses"). I liked very much the Projects we did and also the different activities. These last two parts developed also the team spirit. Even we were from different countries with different degrees of culture and civilization, we learned to be friends. By the way, I keep in touch by the Internet with many teenagers I met at Cambridge. All these were possible with the help of the teachers we had. They were our friends too, very sociable and well-trained. They helped us to pass by the home-sick and small teenagers' problems we had in this period. For them, I bow respectfully as we, Romanians say: "I take off my hat!" So, in other words, that's my message for the next year: "Cambridge, here I come!"
Iulian Bleotu, Dragasani

Desi initial am avut mari emotii si am crezut ca imi va fi greu, totul a decurs bine iar relatiile dintre copii au fost peste asteptari.
Activitatile de dupa-amiaza sau weekend au cuprins obiective turistice importante, parcuri de distractii sau magazine si in acest fel am imbinat utilul cu placutul.
Din program a facut parte si prezentarea unei piese de teatru (fragment) unde am avut ocazia sa participam la crearea costumelor si sa ne etalam "talentul actoricesc". Se pare ca am fost la inaltime deoarece la piesa pe care am pus-o in scena, grupa din care am facut parte a fost aplaudata in picioare de ceilalti colegi si de profesori.
In concluzie pot spune ca as dori sa particip la astfel de programe in fiecare an pentru ca m-am intors cu experiente si amintiri de neuitat.
Andreea Serpe, Bucuresti

Wow! California este superba! Nu degeaba o tot lauda americanii. Nu numai San Francisco este minunat...nici nu zici ca e in America...mi-a placut la nebunie orasul...mi-a ramas inima acolo....jumatate de fapt ca jumatatea cealalta e in Amsterdam. Los Angeles e doar un oras mare, prea modern si tipic american deci nimic interesant. San Diego....ah San Diego este orasul tipic mediteranean (de fapt e la Pacific), linistit, boem, putin vechi si caldut. Las Vegas m-a dezamagit cumplit...este atat de plastic, prost gust si total fals. Vand un brand atat de faimos pe spatele anilor '70-'80, cand Vegasul era funky si foarte misto si de fapt in zilele noastre nu e decat o copie ieftina a multor obiective si tendinte europene. In concluzie mi-a placut foarte mult excursia!
Alexandra Ghidoarca, Braila

Hello, sunt foarte bine, ma bucur de ultimele zile de vacanta. Sunt in California, Santa Rosa , Down South, e frumos. Scoala merge foarte bine, m-au surprins cu "premierea" lor de la sfarsitul ciclului academic, la care am primit un "certificate of achievments", nu ma asteptam dar a fost dragut.
Raluca Mocanu, Suceava

Viata mea aici e in continuare super palpitanta si incerc sa traiesc fiecare clipa din plin, sa invat cate ceva din toate si sa deschid ochii bine sa le vad pe toate. Desi o sa ziceti ca e imposibil, programul meu a devenit si mai incarcat...Cu japoneza ma descurc din ce in ce mai bine, pe zi ce trece e tot mai bine. Asta e logic si nu are rost sa dau mai multe detalii.
Saptamana trecuta a fost festivalul Universitatii Yokohama, unde... m-am dus. Universitatea se intinde pe nush cati zeci de kilometrii si are numa vreo 20 de cladiri si mai e si veche de nush cate sute de ani. Festivalul in sine a fost de asemenea extraordinar.
Angi Pugna, Oradea

Nu stiu cu ce sa incep mai intai, sunt atatea de spus. Este o zi calduroasa de vineri si sunt cu prietena mea din State la colegiul unde invata. Sunt foarte impresionata de ce vad aici. Colegiul e pur si simplu minunat si super-mare. Are cam 100 de cladiri, fiecare cu cate o parcare imensa, magazine in interiorul campusului, restaurante. Pot sa spun ca imi place la nebunie. Am fost cu ea la prima ora (profesorul ne-a servit cu prajituri pentru ca este Halloween astazi). Acum sunt la biblioteca si m-am gadit sa va scriu cate ceva despre experientele mele aici. Mai tarziu ne deghizam fiecare pentru Halloween si ne ducem in vizita la diferiti prieteni. Abia astept. Weekendul asta se pare ca este la fel de incarcat ca si celelalte doua anterioare. O sa ne ducem undeva la munte si sunt sigura ca o sa fie foarte frumos.
Andreea Paun, Focsani

Drumul de la aeroport la familia gazda a fost lung, c-am o ora si un pic cred, dar nu neaparat plictisior, deoarece admiram un oras pe care numai pe la anime-uri sau pe la televizor il vedeam. Totul este diferit acolo, mentalitatea oamenilor, strazile, cladirile, privelistea, totul.
Odata ajuns la familie am fost intimpinat de host mom Kemi si de fica ei Ryno, care are 5 anisori (Kawai). Mai tarziu a venit si Masa (host dad) si m-am mirat de faptul ca familia la care stateam stia engleza foarte bine.
In primele 2 zile am avut probleme cu mincarea, caci nu eram obisnuit cu orezul in fiecare zi, dar dupa a fost totul OK, si am descoperit multe soiuri de orez si de taitei (am mincat vreo cateva zile la rand orez si ou si ardei iuti, cu sos de soia si sos iute).
Cand sa merg la scoala in prima zi, m-am pierdut un pic si am ajuns la o universitate de animatii; era cat pe ce sa ma inscriu acolo pana si-a dat seama o secretara ca nu am ajuns unde trebuia si m-a ajutat ea sa ma duc la ISI (arigatou gozaimasu).
La scoala am descoperit ca sunt singurul roman de acolo dar nu m-a deranjat asta. Am facut cunoastinta cu persoane din Turcia, Tunisia, Italia, Franta, America si alte tari. In fiecare zi mergeam cu grupuletul de la cursuri sa mancam la un restaurant japonez, iar Johan si Severin erau experti in a gasi cele mai bune restaurante.
Inca un lucru care m-a uimit acolo a fost respectul oamenilor si faptul ca daca cereai ajutor, ei incercau sa ti-l dea, chiar daca stiau ca nu prea au cum, sau ca intarziau la servici.
Am vizitat mare parte din Tokyo cu templele shinto si budiste, si am fost si la sarbatoarea stelelor. Nu prea pot spune cum a fost la sarbatoare pentru ca este ceva ce nu poate fi descris ci trebuie trait.
In ultima zi incercam sa ma bucur ca ma intorc acasa, dar eram c-am trist ca lasam in urma atatea obiceiuri noi pentru gandirea unui european si toata frumusetea lucurilor acelea, parca scoase din alta era.
Tudor Enea, Iasi

Ma numesc Iuniana Mindru si am sa va impartasesc din impresiile mele. In primul rand familia gazda a fost foarte amabila si ne-am inteles foarte bine . M-am inteles foarte bine si cu fetita lor si ne-am jucat impreuna . Din cauza programului de la scoala (cursurile incepeau de la 1 pana la 5 ) am incercat sa vizitez cat mai mult Tokyo-ul in afara programului si in timpul saptamanii nu prea aveam foarte mult timp de petrecut cu familia.
Cu mancarea nu am avut probleme niciodata si daca intarziam imi anuntam familia iar acestia , la dorinta mea , imi lasau mancare sau nu mai imi pregateau . Am iesit o data impreuna la un restaurant de sushi.
La scoala mi-am facut multi prieteni de peste tot : China, Koreea , Italia, Spania . Cursuril au decurs foarte bine .
Am vizitat foarte multe lucruri , aceasta in limita timpului disponibil . Am fost chiar intr-un weekend in Asakusa , ceea ce mi-a placut extraordinar de mult . Acolo am prins si un festival brazilian .
Am fost in Harajuku , care mi s-a parut foarte frumos, cu multi tineri care aveau stiluri foarte interesante ; am mai vizitat Yoyogi koen in aceeasi zona si a fost placut deoarece am vazut un concurs de street dance , grupuri de rockeri care dansau pe strada si concerte .
In Shibuya , Shinjuku, Ikebukuro era plin de mall-uri si am fost foarte uimita de infrastructura si de zgarie-nori mai ales de Administratia metropolitana din Tokio. Tot la capitolul infrastructura , as putea spune , din punctul meu de vedere ca Ginza le intrece pe toate. Am fost uluita de energia si vitalitatea tinerilor din Akihabara, de reclamele luminoase si de maid cafe .
Am facut lucruri ce credeam eu ca trebuiau facute : am fost la karaoke, am mancat ramen , am vazut Tokyo Tower .
Revenind la scoala , cursurile au fost foarte serioase , s-a lucrat variat si conditiile au fost foarte bune .
Bineinteles ca lista cu ceea ce am facut si ce am vazut poate continua foarte mult dar am sintetizat si cred ca cel mai important e ca a fost extraordinar si am reusit sa imi fac si prieteni japonezi si ca imi doresc foarte mult sa revin .
Mindru Iuniana, Chitila

Iubesc Japonia.
Am vizitat-o acum cativa ani, insa in vara asta am avut ocazia sa locuiesc pentru trei saptamani in Tokyo. Dintre toate orasele pe care le-am vizitat, TOKYO este preferatul meu. De la grandoarea cladirilor din Ginza si neoanele fascinante din Akihabara, pana la simplitatea si linistea suburbiilor. Orasul este foarte mare, dar oriunde ai fi el este casa tuturor, asa ca niciodata nu te simti pierdut.
Am ajuns la familia gazda pe 14 august. O casa simpla din IRUMA,SAITAMA. Takao-san m-a intampinat, impreuna cu cei doi copii, Nao si Souma. "Aceasta este noua voastra sora mai mare", a spus el, iar in momentul acela m-am simtit ca un membru al familiei. Yoko-san, mama, mi-a oferit ceai, timp in care i-am povestit despre Romania si despre mine. Dupa un tur al casei si dupa ce mi-am ales camera,m-am jucat cu cei mici pana seara, cand a sosit si Matthias Kraus, noul meu "coleg de apartament" din Germania. Am mancat impreuna, insa ne-a servit cu mancare occidentala.
A doua zi am mers impreuna cu parintii sa vizitam Palatul Imperial, iar ei au fost atat de draguti incat mi-au platit toate biletele de JR si metrou. Dupa ce mi-au aratat drumul pana la scoala, au mers cu mine in Akihabara, iar Takao-san m-a ajutat sa-mi aleg un dictionar electronic si apoi un incarcator potrivit pentru Europa (prizele lor sunt diferite). A fost intr-adevar o zi foarte amuzanta alaturi de ei, iar seara, cand ne-am intors, i-am cunoscut pe parintii lui Takao-san, deoarecere Souma si Nao au stat cu ei, cat timp am fost noi in oras.
Scoala a inceput pe 16 septembrie.
Dupa ce ni s-a dat un regulament, a avut loc testul de repartizare al elevilor. Scoala mea era cea din Shinjuku, deci cladirea era una noua, noi fiind primii care invatau in ea dupa deschidere.
A doua zi am primit rezultatele testului si am inceput orele. Eram 13 elevi, dintre care 9 chinezi..In clasa mai erau un suedez, un italian, un corean si un german. Insa...era plin de chinezi.Peste tot. Totusi, nu prea stiau engleza, asa ca erai mereu obligat sa vorbesti cu ei in japoneza, fapt ce m-a bucurat. Partea proasta era ca aveau un accent ciudat, iar pe unii chiar nu ii intelegeai, asa ca mereu conversatiile cu ei erau amuzante.
Profesorii vorbeau doar in japoneza si chiar daca stiau engleza...se prefaceau nu stiu. Orele erau relaxante si chiar usoare. Am observat ca se punea accent pe studiul de kanji, iar in fiecare zi aveam cate un test de acest fel. La gramatica nu am invatat nimic nou, insa m-am intors in tara cu foarte multe materiale ajutatoare si o carte foarte buna despre kanji. Am avut 3 profesoare, fiecare mai draguta si mai simpatica decat cealalta. Prima profesoara ne preda timp de trei zile, apoi joi venea urmatoarea, iar vineri era altcineva.
Viata la familia gazda mi s-a parut foarte placuta. Mereu o ajutam pe Yoko-san sa spele si sa stearga vasele, dupa ce mancam.Mi-a dat voie sa le folosesc masina de spalat, iar in camera imi faceam singura curat. Mi-a aratat cum sa prepar mancare japoneza, iar eu doar i-am povestit  despre retetele romanesti, deoarece in magazin nu am reusit sa gasesc ingredientele necesare. Cateodata ne duceau, pe mine si pe Matthias, cu masina la statia de JR, care era destul de departe, dar de obicei mergeam pe jos pana acolo. Takao-san cateodata nu venea acasa, din cauza serviciului, asa ca uneori ne duceau la restaurant. Ei plateau mereu, ceea ce mi s-a parut foarte dragut din partea lor.
Transportul in Tokyo mi s-a parut foarte scump, insa am aflat ca era foarte ieftin fata de cel din alte zone ale Japoniei. Exista totusi abonamente, cu care platesti mai putin, mai ales daca esti elev. In fiecare zi am vizitat o alta parte a Tokyo-ului, dar chiar si asa, 3 saptamani parca nu au parut destul de multe pentru a afla totul despre oras. Viata acolo este fascinanta, uimitoare si impresionanta.
Cu siguranta ma voi intoarce in Japonia, sper doar sa pot locui din nou in Tokyo.
Crivatu Ioana, Bucuresti

"Distractiv, incitant, extraordinar! Programul de 3 saptamani in Las Vegas nu ofera doar cursuri de engleza si fotografie, ci si o experienta de viata de neuitat. Am avut norocul sa intalnesc oameni de valoare din diferite colturi ale lumii (Columbia, Venezuela, Franta, Australia, China, Taiwan, Uzbekistan...) si profesori americani nemaipomeniti. O sansa unica de a imbina pasiunea de a fotografia cu modul american de a invata si de a trai. Multumesc IVI!"
Flavia-Ioana Biianu, Timisoara

Impresia generala depre programul de la York: PERFECT. Conditiile au fost excelente, organizarea excelenta, a stat singur in camera cu baie, absolut nimic de reprosat. Au vizitat o gramada de obiective. Organizatorii de acolo, cat si dvs. si doamna profesoara care i-a insotit au facut tot posibilul sa fie perfect. Ne-am dori sa participam si anul viitor in functie de timpul pe care-l vom avea la dispozitie din cauza Bac-ului si a pregatirilor pentru facultate.
Anda Niculau, Bucuresti

Aceasta tabara de vara dela York a fost cea mai frumoasa , distractiva si interesanta in care am fost. Am avut ocazia sa cunosc oameni extraordinari si cu siguranta a fost o experienta pozitiva. Conditiile au fost foarte bune, campusul a fost excelent. Cursurile au fost interactive, am lucrat in echipe ceea ce a fost foarte bine. Deasemenea ne-am imprietenit cu ceilalti elevi din Spania si Italia. Am vizitat multe locuri minunate. Ma bucur tare mult ca am fost si va multumim pentru sprijinul acordat.
Lie Delia, Aiud

Din punctul meu de vedere aceasta tabara de la York a fost una perfecta, a fost peste asteptarile mele. Activitatile desfasurate au fost toate intresante si unele foarte educative. Am avut ocazia sa vad York-ul, un oras superb si sincer mi-ar face placere sa ma intorc inca o data acolo.
In ceea ce priveste colegiul, primirea a fost desavarsita. Am fost multumita de camera, mancare si de personalul colegiului. Profesoarele au fost foarte de treaba si de ajutor ca sa ne pregatim pentru examen.
A fost o experienta unica, unde am cunoscut oameni minunati, am vazut o multime de lucruri care mi-au placut si am si invatat cate ceva. As repeta aceata experienta cu siguranta.
Renata Hajdu, Aiud

Tabara de la York a fost o experienta foarte placuta si instructiva pentru mine si am recomandat-o deja catorva colegi care vor sa ia contact cu Anglia si cultura ei. Programul mi s-a parut extrem de bine organizat si am fost foarte placut surprinsa de numarul mare de locuri pe care le-am vazut si de activitatile care au fost organizate pentru noi. A fost, poate, putin obositor, dar am aflat o multime de lucruri, ne-am bucurat de frumusetile York-ului si ne-am distrat in diverse ocazii (la bowling, la gradina zoologica, la parcul de distractii, etc).
Campusul colegiului Ashkam Bryan este un loc foarte frumos, verde, cu iepuri peste tot si cu animale pe care le-am putut vedea, daca am dorit acest lucru. Una peste alta,Turul Cultural la York mi-a placut foarte mult. M-a apropiat mai mult de lumea britanica si m-a facut sa imi doresc sa mai vizitez aceasta frumoasa tara si acest frumos comitat.
Otilia Maria Parasca, Bucuresti

Una dintre cele mai frumoase vacante traite! Asa as putea sa descriu experienta traita in Malta. Pe parcursul celor 2 saptamani petrecute in cea mai frumoasa insula a Marii Mediterane am avut ocazia sa descopar frumusetea, traditile Maltei cat si sa cunosc persoane de nationalitati diferite in care sa gasesc lucruri noi legate de tarile din care fac parte. Faptul ca am stat in familie gazda m-a ajutat sa-mi imbunatatesc vocabularul limbii engleze si sa cunosc cate putin din bogatiile acestei insule. Imi este dor de toate cursurile fiindca imbinau utilul cu placutul avand o sumedenie de jocuri din care nu ma asteptam sa invat atat de multe lucruri nu numai legate de limba engleza cat si despre colegii pe care i-am avut. Impreuna cu cei de la IVI am avut parte de o experienta unica pana acum si recomand cu caldura genul acesta de provocare in care te cunosti pe tine intr-un cadru plin de istorie!
Bogdan-Alexandru Ionita, Bucuresti

Experienta din tabara Riddlesworth Hall cu siguranta a fost cu mult peste asteptarile mele. De la bun inceput m-am bucurat sa vad cat de prietenoasa si draguta este toata lumea (atat angajatii cat si copii). Conditiile au fost neasteptat de bune. Intreg campusul era foarte curat si nu puteai spune ca iti lipseste ceva. Legat de orele de engleza este putin spus ca au decurs foarte bine. Profesoara de engleza era foarte draguta cu noi si ne motiva intotdeauna sa ne dam silinta cu ajutorul unor mici premii. In timpul celor 2 saptamani mi-am imbunatatit nivelul din punct de vedere al gramaticii, al vocabularuli si, cel mai important, am reusit sa scap de frica de a purta o discutie mai lunga in engleza. De asemenea, datorita jocurilor distractive dar si educationale pe care le faceam in timpul orelor de engleza, te faceau sa mergi cu drag la orele de curs. Legat de activitatiile din timpul zilei, erau foarte distractive si prin intermediul lor am invatat o gramada de lucruri noi: sporturi noi, multe lucruri legate de arta si mai ales multe cuvinte si constructii noi in engleza. De asemenea prin intermediul excursiilor am vizitat multe locuri noi si foarte interesante. In concluzie pot spune ca in aceasta tabara am trait cea mai frumoasa experienta din viata mea, mi-am facut multi prieteni cu care am pastrat legatura, mi-am imbunatatit vizibil nivelul la engleza si, daca voi mai avea sansa, ma voi intoarce cu bucurie.
Bianca Stefania Musat, Targoviste

Madrid (14-17 ani)

Program de vacanta de invatare a limbii spaniole pentru elevi intre 14 - 17 ani in Madrid. Tip cazare - Cazarea este facuta in campus universitar, localizat in zona rezidentiala, cu facilitati de cazare, academice si sportive magnifice. Elevii stau in camere single si duble cu baie, cu acces la internet, facilitati pentru practicarea sportului, zone pentru studiu, piscina interioara si exterioara (...)